poniedziałek, 24 grudnia 2007

Warszawa pozytywnie

Napisałem, już o Warszawie negatywnie, teraz napisze coś dla odmiany pozytywnego i mam nadzieję, iż dzięki temu nie zje mnie krytyka za poprzedniego posta mówiącego o stolicy raczej źle.

Warszawa ma b. dobrą sieć bibliotek, muzeów, kin, a nawet operę. To stawią na piedestale kulturowym naszego kraju, ba nawet na szczycie tego piedestału! Zdecydowanie nie ma chyba nigdzie w naszym kraju tylu spektakli i sztuk co w Warszawie, nie odwiedza jej tylu muzyków, artystów. Są wystawy, wernisaże w zasadzie każdego dnia coś się dzieje w jakiejś części Warszawy.

Dalej jest oczywiście ogromny wybór sklepów, galerii no i prawdą jest, że to czego nie dostaniesz nigdzie w Warszawie jest na pewno. Nawet szukać bardzo nie trzeba arkadia, albo złote tarasy no i na 99% mamy to czego szukamy (tyle że drogo). Można więc w Warszawie zwiedzać, robić zakupy, chodzić do kina i bawić się w dużej ilości naprawdę świetnych klubów.

Jednakże, minusem o jakim trzeba tu wspomnieć są ceny. Otóż Warszawa w zasadzie ma to wszystko do zaoferowania za duże pieniądze.
Są oczywiście miejsca darmowe lub tanie np. zwiedzanie łazienek jest darmowe, płacimy
jedynie za jedzenie, ale takie np. zwiedzanie jest kosztowne, bo w Warszawie ciężko znaleźć coś taniego i co najważniejsze smacznego.
Warszawa jest stworzona dla ludzi bardzo nowoczesnych, to zdecydowanie. Budownictwo jest tak zamieszane, że słyszałem określenia "Warszawska budowa" czyli wszystko, stare kamienice, nowe bloki i pełen kontrast. To może się podobać oczywiście, bo jest rzeczą gustu. Pałac kultury mimo, że faktycznie wygląda archaicznie to na tle złotych tarasów i tzw. puszki czyli KDT wygląda zabawnie, ale jest to chyba bardzo nowoczesny układ (zresztą prawie wszędzie jest podobnie w większych miastach).
No jest klimat tylko ja jestem troszkę za wolny na Warszawę. Są ludzie, którzy nie wyobrażają sobie innego miasta bo tylko tu mają tao ogromne możliwości. No i to jest fakt, ja to widzę na przykładzie uczelni i szkół. W Warszawie jak chcesz to się uczysz i dobrze się uczysz. Możesz wyporzyczać książki, chodzić na korki ze wszystkiego i douczać się czego chcesz bo to w Warszawie jest.
Uczelnie jakie są w Warszawie to bezsprzecznie czołówka Polskich uczelni (nie koniecznie najlepsze) ale w tym gronie raczej się znajdują.

Dobrze też w Warszawie się jest umawiać. Jest gdzie, można wybrać klimat jaki się lubi. Chcemy klasycznie jest klasyczny pub, chcemy rockowy, jest rockowy. No i jeszcze zwykle kilka bo może  akurat nie taki rockowy chcemy.

Po za tym są fajni ludzie, bardzo różni. Ta różnorodność jest dobra, duża tolerancja (no dla mnie za duża nawet gejów tolerują). Hmmm tak sobie myślę co jeszcze, ale mało mi już przychodzi do głowy ;p najwyżej dopisze :D
No zdecydowanie największym plusem Warszawy są ludzie, ale dodam głównie młodzi i w średnim wieku, pomocni, uczciwi i koleżeńscy.
Warszawa oferuje też coś takiego jak życie wygodne. Firmy oferują za pieniądze w Warszawie bardzo dużo. Od zrobienia dziecka (przez probówkę) przez wychowanie w prywatnych szkołach,
po zorganizowanie ślubu, pogrzebu a nawet wystrojenie mieszkania. Dlaczego o tym pisze? Wiem, że to można w zasadzie wszędzie zamówić. Wszędzie to jest raczej po za możliwościami finansowymi Kowalskiego, a w Warszawie jest to na granicy jego możliwości budżetowych. Czasem Warszawiacy mogą sobie pozwolić na takie małe szaleństwa, więcej podróżować... itd.

Ok dość o Warszawie. Czas wracać do świąt.

Brak komentarzy:

Wyszukiwarka

Google
 

O mnie

Moje zdjęcie
Warszawa, Mazowsze, Poland
Jestem studentem 3 roku filozofi. Lubię poznawać nowych ludzi, podróżować, żartować, robić ciągle coś nowego, odkrywać. Mam dziewczynę też studiuje filozofię na 3 roku. Kontakt: gg 4798704 Skype Lukas8656 Mail lukas86-1986@o2.pl