piątek, 21 grudnia 2007

Jesteśmy w Schengen dobrze czy źle?

No to jesteśmy w Schengen! Otóż są oczywiście plusy. Można przejść przez granicę bez kontroli paszportowej, dzięki czemu jesteśmy jeszcze bardziej częścią Europy, wolnej i faktycznie otwartej!

Są jednak minusy tej wolności np. ponieważ nikt nie będzie nas teraz legitymował możemy sobie od tak przekroczyć granice to większa liczba osób będzie je przekraczała np. w poszukiwaniu pracy, na większą skalę można teraz po Europie w zasadzie wszystko i bez ograniczeń przemycać, a przestępcy mogą bezkarnie w każdej chwili wyjechać z kraju.

Nie chcę oczywiście przez powiedzieć, że otwarcie granic jest błędem, zwracam jedynie uwagę na kilka bardzo negatywnych elementów. No chociażby idę kradnę w Niemczech samochód przyjeżdżam do Polski i ....... no właśnie i co? Nic nikt mnie nie sprawdzi ;/

Myślę, że to zniesienie granic jest kwestią bardzo skomplikowaną. Fakt były kolejki na granicach i w zasadzie też celnicy wyłapywali maleńki odsetek przemytników. To wiadomo, ale musieli się z tym jednak kryć. Fakt spadnie nam też korupcja bo już celnik nic nie weźmie ;)

Wiem, że każdy optymista bardzo cieszy się na myśl swobodnego przechodzenia z kraju do kraju, mimo, że jestem racjonalistą i do tego wyjątkowym sceptykiem uważam ten pomysł za dobry, lecz nie rewolucyjny. Obawiam się trochę tego jak zareaguje na to świat przestępczy, bo teraz jak nie będzie aresztu tymczasowego to każdy co bardziej inteligentny zwieje.

Ciekaw jestem jak to działa w innych krajach Uni... hmm może ktoś coś wie w temacie?

Brak komentarzy:

Wyszukiwarka

Google
 

O mnie

Moje zdjęcie
Warszawa, Mazowsze, Poland
Jestem studentem 3 roku filozofi. Lubię poznawać nowych ludzi, podróżować, żartować, robić ciągle coś nowego, odkrywać. Mam dziewczynę też studiuje filozofię na 3 roku. Kontakt: gg 4798704 Skype Lukas8656 Mail lukas86-1986@o2.pl